mandag den 22. april 2013

Stenaldermad Aftensmad - Meatza !

Aftensmad!


Her er en ret til alle jer der elsker pizza men som ikke spiser det pga. stenalderkosten ikke tillader det. Det her er en Meatza, her bruger man kødet som bund i stedet for brød og ligger alle grønsagerne ovenpå. Det smager virklig godt og kan laves i utallige versioner! 
Her er til 2 personer

Ingredienser:

bund:
200g oksekød 
1 spsk sennep 
1 helt æg 
salt 
sort peber 
1 dåse flået tomater 
oregano

topping:
1 stor gulerod 
1 helt rød snack peber 
1 håndfuld friske spinatblade 
ca. 4 cm squash 
rød cheddar ost 
½ tomat ( på min egen side fordi det kun er mig der kan lide det) 

Fremgangsmåde:


Først skal ovnens tændes på 235 grader og alt til bunden blandes godt sammen. 

Tag en bageplade, put bagepapir på og hæld lidt olivenolie udover pladen så meatzaen nemmere kan løftes af når den er færdig. Mas 'bunden' ud på bagepladen og form den som en rund pizza form. 
sæt den i ovnen i 10 min.

Skræl og hak alle de grønsager som skal på så de er klar. 

Når meatzaen har fået 10 min tilføjes de flået tomater, oregano og andet sjov man kunne have lyst til. 
Giv meatzaen 2 min igen og tilføj derefter alle grønsagerne og giv 3 min. 

 Så skal meatzaen ud og have tilføjet ost .


God appetit!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar