søndag den 28. april 2013

Stenalderkage - Brownie !

Godaften alle sammen !


Jeg har det problem som mange andre osse kommer ud for. Jeg har rigtig meget lyst til chokolade og kage rigtig tit. Det er svært når jeg har valgt at spise efter stenalder princippet. Jeg har "bagt" en kage som er olie-fri, smør-fri, mel-fri ja faktisk næsten kcal-fri.I det stykke på billedet er der ca. 200 kcal. 
Halvt så mange kcal som der er i en rigtig brownie! 
Man kan bytte kokos'en ud med nødder og så er det lidt mindre kcal og så er olien osse sund fra nødderne. Kagen er til 4 små portioner eller 2 store, men kagen smager stærkt af chokolade så 4 små stykker er bedre.

Ingredienser:

24 dadler (uden sten)
1 cup kakao pulver
1/4 cup kokos 
(½-1 cup hakket nødder) 
Lille tsk. havsalt
lidt skummetmælk (ca. 2 spiseskeer)  

Her er billederne af hvad jeg brugte:



Fremgangsmåde:

Først tager man sten ud af alle dadlerne

Så enten hakker, blender eller stavblender, (jeg har stavblendet) dadlerne

Så hælder man kakao, kokos, salt og mælk i og sidder med en ske eller gaffel og rører til det hele hænger sammen til en stor klump. Jeg brugte godt 10 min på det.






  Så putter man alt i en lille form eller boks og stiller den i fryser eller køleskab! Altså denne kage skal ikke bages.

SÅ DER KAGE ! 

Jeg har pyntet på flormelis og skittles 

(selvfølgelig er skittels ikke stenalder! men de smager godt og det er jo søndag)

  God Appetit!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar