mandag den 20. maj 2013

Aftensmad - Muslinger, laks og majs !

Aftensmad !


I aften skal vi have lidt af det forbudte, majs. Når man spiser efter stenalderprincippet så er majs også en grønsag som er no-go, men den smager virkelig godt, så jeg skulle bare have en nu hvor sommeren nærmer sig. Denne ret kan sagtens blive til en stenalder ret hvis man laver en grøn salat ved siden af eller måske ovnbager nogle grønsager.  Jeg er klar over at denne ret måske ikke består af madvare man normalt sætter sammen, men det fungere ret godt lige her. Den her ret kan også godt ende med at blive lidt dyr for de fleste. Jeg ved der er mange er jer, som læser min blog, der er på S.U eller andet der gør der ikke er så mange penge til mad, så derfor vil jeg sige at denne laks er købt i Kvickly på tilbud (ellers har netto fine laks), den behøver ikke være økologisk eller fra en fiske butik og muslingerne er købt på dåse i Netto. Begge smager fint, jeg vil dog anbefale at købe laksen frisk, da optøet godt kan miste meget smag.
Her er til 2 personer

Ingredienser

150g drænet muslinger 
2 laksefileter
1 bundt persille 
smør 
salt 
citron eller lime saft
cayennepeber 
friske spinatblade 
2 majs  
 (man kan tilføje lidt fed fløde hvis muslingerne skal have noget at svømme i)

Fremgangsmåde 

Tænd ovnen på 230 grader, varmluft
Start med at rense muslingerne og husk at fjerne "skægget"
Skægget er en lille samling af hår, som man kan se, hvis man åbner muslingen forsigtigt. Jeg har desværre glemt at tage et billede af det, men næste gang jeg laver noget med muslinger, skal jeg nok huske det. Hvis nogen skulle have nogen spørgsmål, så bare skriv til mig :) 
Efter muslingerne er renset og fine, så læg dem i et ovnfast fad sammen med laksen og krydder med salt, cayennepeber, citron saft. Hak den friske persille og og drys det hen over. 
Det skal have ca. 15 min i ovnen. laksen skal være lys i farven.

Mens laksen og muslingerne hygger sig i ovnen, så tilbered tilbehøret. I det her tilfælde er det majs som er kogt og bliver spist med hvidløgssmør og havsalt.


God appetit !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar