lørdag den 17. august 2013

Tilbehør - Rugbrødsfritter!

Godaften!


Hej igen alle sammen :) 
Det er lidt tid siden jeg har lavet et indlæg, og det er kun med den undskyldning, at jeg har holdt sommerferie og ikke spist stenaldermad overhovedet :) Man skal jo slappe af og spise lidt forbudt en gang i mellem :) men jeg er tilbage på pinden og vil komme mednye spændende retter igen.
Denne søndag har jeg et lille indlæg, om noget jeg fandt på i sommerferien. Jeg er vild med rugbrød og fritter, så det var ikke så svært at komme op med en kombi af de 2.. jeg præsentere.. rugbrødsfritter!
Det er en rigtig god tilbehørs ret hvis man har et rugbrød der måske er blevet lidt tørt, man ikke har mere pålæg, eller af anden grund har rugbrød liggende :)

Her er til 2 personer 

Ingredienser 

Rugbrød (jeg brugte 5 skiver af et ikke skiveskåret brød i 1 cm tykkelse) 
Olivenolie 
Hvidløgsolie 
Hvidvins eddike
salt 
peber 

Fremgangsmåde

Skær rugbrødet ud i skiver med 1cm tykkelse, eller hvad der passer med det brød, der bliver brugt.
Bland olien og vend forsigtigt fritterne i olien så alle stykker er dækket.






 Sæt ovnen på grill funktion på 200 grader og spred fritterne ud på en rist med bagepapir på. Drys salt, peber og andre krydderier der kunne være spændende over fritterne og grill dem i 20-30 min. Vurder selv hvor sprøde de skal være og giv dem den passende tid :)


God Appetit!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar