fredag den 21. november 2014

Vegan aftensmad - Kartofler

Aftensmad


Her kommer endnu en vegan ret. Denne gang er det aftensmad. Jeg er blevet glad for at spise en aftensmad der kun består af én type frugt eller grønsag og så bare gå amok der. 
Det bedste er at spise kartoflerne kogte eller bagte uden olie.

Den ret jeg har lavet i det her indlæg, er med olie fordi jeg havde været stresset, spændt og nervøs  omkring en opgave, så jeg havde slet ikke fået nok kalorier ind i 3 dage.. :( der var lige brug for noget lækkert og meget af det! 
Denne ret er lavet efter princippet Rawtill4 Vegan og der skal nok komme et indlæg om det her på bloggen. Som en start kan jeg fortælle alle jer der har været med på bloggen her i lang tid at, det er en ny måde at spise på, som jeg har prøvet i godt 5 uger nu og det er fantastisk! 
Disse kartofler ville osse være lækre som sideret til noget andet. 

Alle kartoflerne på billedet er spist alene af mig, denne ret og mængde gælder 1 person på Rawtill4 vegan! 

Ingredienser:
1½ kg kartofler - skrællet 
 2 spsk. olivenolie 
3 tsk paprika 
Cayennepeber - efter behov
Salt efter behøv (undlad hvis muligt)

Skræl, krydder og bag dem i oven i ca. 30-40 min. alt efter hvor tygge du laver skiverne. Jeg har altid ovnen på over og varme og 200 grader.






Det bedste og sundeste ville være at bage dem helt rene og ikke i så lang tid. 
Vurder hvad du har mest lyst til. 


God appetit ! 

:)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar