lørdag den 4. oktober 2014

American Party !

Inspiration til dekoration/tema til fester

Så er det tid til endnu et tema!
Denne gange i anledning af min kærestes 25 års fødselsdag. 
Det skulle ikke være et fint tema, men mere et tema hvor der var hygge og masser af mad!
Siden min kæreste have lyst til pulled pork kunne jeg næsten ikke undgå at tænke en amerikansk fødselsdag. 

Det er nemmere sagt end gjort at skaffe amerikanske ting i Danmark! Jeg besluttede mig derfor for bare at finde bånd, balloner, dug osv. i de tre amerikansk farver. 
Mange af de ting jeg bruger til at dekorere med, finder jeg i Søsternegrene, Tiger, bolig butikker,  Stof2000 osv. Det er altid en god ide dagen efter festen, at samle alle dele sammen, som kan genbruges, for man ved aldrig hvad det næste tema skal være.

Til maden besluttede min kæreste at det skulle være pulled pork burger og vi samlede derfor alt hvad man kan bruge der til! 


Til bånd omkring bestikket, målte jeg ca. 30 cm lange snore af i hver farve. 
Alle de bånd jeg bruger er enten købt i Stof2000 eller Søsternegrene. 


 Til borddekorationen genbrugte jeg den røde dug fra det spanske tema, jeg havde til min 24 års fødselsdag og så købte jeg et blåt stykke stof i stof2000 og klippede til. 
Alle vores tallerkner er hvide så det passede perfekt til dette tema (og mange andre temaer). Servietterne har jeg fundet i Søstrene grene. 
De små stjerner og flag der ligger på bordet er fundet i Kvikcly i Bruuns galleri men kan sikkert findes mange steder.





 Til maden er der pulled pork, som vi næsten altid køber i Kvikcly, fordi vi rigtig godt kan lide den marinade de laver. Derudover har vi samlet de dressinger, burgerboller, fritter, chips og tilbehør vi gerne ville have.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar